Alice Springs en Ayers Rock, Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Alice Springs en Ayers Rock, Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Alice Springs en Ayers Rock, Australië

Blijf op de hoogte en volg Shanta

15 Oktober 2016 | Australië, Alice Springs

12 okt
Ha meis, de Aziaten werken en wonen hier. Vooral veel chinezen ze komen met een bak geld het land binnen en beginnen een onderneming. De Australiërs zijn niet blij met de chinezen.
Ze zijn niet geliefd, zijn luidruchtig. Vooral in centrum van Sydney wonen de meeste Aziaten, daarbuiten wonen merendeels de Australiërs.
Binnen 10 jaar is het verviervoudigd, Het zijn maffia's vertelde een taxichauffeurs vooral de chinezen uit Hong Kong. Zeer opvallende dingen in Sydney. Veel Aziaten, veel kapperssalons, Veel zwervers en geen honden.

12 okt.
Het is prachtig weer laatste dag in Sydney. City market en s middags een modern art museum bezocht. een mooie tentoonstelling van Louise Neumann. Met heel veel diepgang in haar schilderijen. Een heerlijke dag om Sydney af te sluiten. Merk dat ik de kriebels krijg om verder rond te trekken. Stad is leuk maar de natuur heeft mijn voorkeur. Het is tijd om verder Te gaan.
Wilden de laatste avond naar een musical van Alladin gaan, niks vermoedend stappen wij de hal binnen om kaartjes te reserveren. Tot onze schrik bleek een kaart 1e rang 195 dollar te kosten . Toch maar niet naar de musical.
Lekker pizza gegeten en de koffers weer ingepakt
voor de volgende trip.

13 okt. Vroeg op moet de vlucht halen naar Alice Springs. 3.5 uur vliegen om de aboriginal in hun eigen habitat te mogen aanschouwen. Het eerste wat mij opvalt is hoe groot en dik de meeste aboriginals zijn, grote Sulu lippen en echt donker tegen zwart aan. Ze stinken naar drank en zweet. Ik mag niet generaliseren maar dat was nou mijn eerste indruk. Moderne aboriginals met mobiele telefoons.
Door het tijdsverschil hadden wij 2 uur langer de tijd. Het verschil met ned is dan 7 uur ipv 9 uur. S middags lekker chillen op de kamer, een beetje lezen, rusten fotos bekijken etc. Kwam erachter dat mijn camera geen WiFi heeft dus kan geen foto's versturen. Jammer echt balen.
Maar goed er zijn andere mogelijkheden
S avonds was er een braderie met allerlei eettentjes en muziek. Er was van alles te koop van broodje hotdog tot kip Kerry.
Enfin wij hebben lekker eten gekocht en op de bank gegeten.ook een leuke ervaring tussen de aboriginals.

14 okt 5.30 uur in de ochtend.
We worden om 6.30 opgehaald. Want het wordt een lange rit. 413 km rijden van Alice Springs naar Ayers Rock of Uluru. Het is een reusachtige rotsformatie
Het is een luxe bus van aatkings met toilet aan boord.
Zitten comfortabel en het uitzicht is heel divers. Het ziet er droog en dor uit. Erg veel oxygen in de aarde vandaar dat de aarde in dit gebied rood is. Het is een heilige plek voor de aboriginals.

Het is prachtig weer onderweg niks te bekennen aan huizen of dieren. Een lange weg naar plaats van bestemming.
Pas na 3 uur rijden kwamen we het 1ste "café" tegen. Alleen maar Desert heel divers, zout vlaktes gezien. Ze doen er niks mee (geen zoutwinning) omdat het zo afgelegen is. Om 13.00 uur kwamen we aan on Ayers Rock. Vandaag is het 29 gr maar het voelt aan als 40 Gr. De zon brandt op je huid. Onderweg heb ik een heleboel papegaaien en roofvogels gezien. Kon helaas niet vastleggen vanuit de bus.

S middags om 5 uur vertrokken we richting Uluru park voor zonsondergang. We reden naar de reusachtige rotsformatie in het nationaal park Uluru- Kata Tjuta. Dit park staat sinds 1987 op de werelderfgoedlijst.
Het was muisstil toen de zon onderging. Geen whauw of ooh. Met een glas champagne in de hand ben je letterlijk in een heel andere wereld.
Alles was gewoon perfect. Het was adembenemend. het universum en de aarde bewogen niet. Alles leek in een te smelten.
We waren het mirakel aan het bewonderen.
Helaas kan ik geen mooie foto's sturen via mijn camera. De eerste 2 foto's geven het verschil aan voor zonsondergang en tijdens en de laatste 2 foto's zijn vanmorgen vroeg genomen tijdens zonsopgang. De kleuren veranderden van geel, bruin en rood. Het was adembenemend zo mooi en spectaculair

• 17 Oktober 2016 - 20:15

Lisanne:

Leuke reisverhalen mam! Fijn dat je het naar je zin hebt, en ik wacht nog op de foto's die gaan komen;) xxx enjoy xxx