Airlie bay, Australië - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Airlie bay, Australië - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Airlie bay, Australië

Door: Shanta.

Blijf op de hoogte en volg Shanta

01 November 2016 | Australië, Gladstone

23 okt
Jammer dat we zo af en toe WiFi hebben.

Komen we op een camping ontmoeten we 2 ADHD ers, een echtpaar. Onwijs lief maar ontzettend druk.
Ik maakte een grapje over een lekkere bak koffie met een koekje. Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen. Ze kwam met een schaal vol met koekjes en cakes . Half uur later kregen we 3 pakken met Queens vis , ze had zelf gevangen we hebben er 3 dagen van gegeten. Heerlijk.

Volgende ochtend stond ze 6 uur in de camper. Niet vergeten gedag te zeggen hè.


27 okt
Zitten nu in Airlie beach. Schitterend strand, prachtig uitzicht. We waren te laat om met de boot naar Whitsundays Island te gaan. We hadden van te voren niks geboekt omdat we er vanuit gingen dat het niet nodig zou zijn. . Dat was het ook niet maar de boot was net vertrokken. Maar het is geen ramp want waar we nu zitten is fabolous. Had voor geen goud willen missen. Een heerlijke middag om te lezen, zwemmen, luieren etc. We kunnen het goed gebruiken. Het is heerlijk vertoeven hier. Zitten lekker op het strand onder een mooie boom te genieten van al het moois. Aan de ene kant de zee en aan de andere kant het zwembad. Voel me net een Godin die op de troon zit en overzicht heeft. Ken je dat gevoel??

13 dagen onderweg met de camper en
tot nu toe 2000 km gereden, het gaat heel goed met rijden. Alleen jammer dat ik alleen moet rijden. Odi vindt het een te grote en brede camper. Tot nu toe gaat het goed.


28 okt
Vandaag zijn we naar THE Whitsundays Island geweest. We gingen met een boot en die voer 60 km per uur. Ongelofelijk, dat vrije gevoel, vrij zijn vliegen als een vogel. Het was cool, super, iedereen zat te lachen van plezier. Het vloog over het water en hoe harder wij lachten hoe harder hij ging varen. Eerst hebben wij een uur gesnorkeld, het viel tegen weinig koralen en bijna geen vissen te bekennen.
Dat was een teleurstelling. Daarna gingen wij naar Whitehaven Beach. Ook super cool en van daaruit gingen wij naar whitesundays Island. Spierwitte stranden, niet te geloven. Dit was echt uniek.
Het is echt een Bounty eiland. Spierwitte stranden, het kijkt op witte poeder, jammer dat je het niet kunt snuiven. Leek me wel gaaf!!! prachtig uitzicht op de andere eilanden en heerlijk zwemmen in zee. Blauwe lucht met Schapenwolken. Hier zou ik best wel een paar dagen kunnen volhouden. Er is verder niks aan hotels of restaurants. Je mag hier alleen met de boot of Ferry mee voor een een daagse trip. Uiteraard betaal je de hoofdprijs. Ze vragen bizarre bedragen voor een eendaagse trip. Dit eiland was zeer de moeite waard.
Een uniek eiland wat ook op de wereld erfgoed staat. Het gevoel dat ik op dit eiland had wil ik met jullie delen.

" Rust, rust, rust. Waar is de knop waarmee je alles uit kunt zetten??
Waar is de plek van rust die je terugbrengt bij jezelf??
Sluit je ogen, voel het ritme van je adem
Je bent er al
Ik zag het machtige blauwe zee, het kwam binnen, echt binnen. De stilte het ineen smelten, het een worden met de omgeving, alles los laten, hoofd leeg. Dat gevoel ervaar ik nu op dit moment.
Inzicht krijgen op het leven, dichterbij komen bij je zintuigen, dat geeft rust en helderheid. Een gevoel van intens geluk.
Hoe wil ik verder mijn leven indelen, hoe ga ik het
Inrichten, welke richting ga ik, wat past bij mij. Wat past er nu bij mijn bestemming??

De STILTE!!!

Stil zijn ... stilzitten maakt je hoofd vrij en je emoties tot bedaren, dat is bevrijdend.
Het innerlijk huis, het innerlijk onderhoud is veel belangrijker. Het verdiepen van je leven. Dat alles bij elkaar maakte het compleet. Een ervaring om voor altijd in mijn geheugen te prenten en op ieder moment van de dag naar boven halen. De echte intense rust te ervaren. Stilte en rust zoals ik menigmaal heb mogen ervaren in een klooster.

Die stilte, oh wat is dat heerlijk!!

Het is er nu weer, alleen met jezelf bezig zijn. Naar binnen keren en de absolute stilte ervaren. Dat zalige geluk alsof je net te horen hebt gekregen dat je zwanger bent. Dat intense blije gevoel alsof de wereld stilstaat. Hoe mooi hoe bijzonder.

29 okt Airlie beach
Zitten nog steeds in Airlie beach. Er is veel te doen hier. Vanavond is het onze 4e nacht op dezelfde camping. Dit is uniek voor ons. Meestal blijven we 1 nacht zo af en toe 2 nachten.

Na de mooie ervaring met THE Whitesundays Island hebben we besloten om erover heen te vliegen.
Ik kan je vertellen dat het spectaculair was. Een uur lang vliegen over Whitsundays en de andere eilanden. Heel bijzonder. Dit had ik niet willen missen.
Zo gaaf, zo cool, magnifiek, spectaculair, beautiful, etc.

30 okt.
We varen nu naar de Great barrier reef. het is 3 uur varen, 4 uur snorkelen en lunchen en 3 uur terug.
het valt tegen, het is de Naams bekendheid denk ik.
Wel koralen en vissen gezien, maar geen spectaculaire vissen of kleuren koralen. Ik dacht dat het aan mij lag maar ik hoorde andere toeristen ook klagen dat ze er meer van hadden verwacht.
De Ferry heeft een monopoly positie en die vraagt echt absurde bedragen voor een dag naar de Great barrier reef.
Ach ik ben er geweest en het was een mooie ervaring. Ik heb het nu met eigen ogen gezien en tussen de vissen gesnorkeld. Eentje kwam mij een kusje geven. Hij was mij aan het bijten maar voor mij was het kusje geven.

Ik heb tussendoor Elisabeth ontmoet. Het blijkt dat de camping waar wij 2 nachten hebben geslapen van haar is. Een Nederlandse dame die 10 jaar geleden met haar ouders naar aussie is geëmigreerd en een camping is begonnen.,
Ik vroeg aan haar of ik niet als schoonmaakster mag komen werken

  • 01 November 2016 - 11:29

    Tonny:

    Kom jij wel boven het stuur uit van die camper?

  • 01 November 2016 - 12:03

    Tonny:

    Dat rif, dat tegenviel. Weet je hoe dat komt? Beschading?, door toeristen of visserij? Of door klimaatverandering?, of........??????

  • 01 November 2016 - 15:07

    Mina:

    Wil jij van de poeder afblijven.... Niet gaan proberen te snuiven heey.
    Anders kom jij niet van die eiland af...

  • 03 November 2016 - 08:45

    Tonny:

    Ha meis, hier was het Haloween of Allerheiligen en Allerzielen. Heb je daar ook zoiets gehad? Kus

  • 06 November 2016 - 07:06

    Shanta :

    Hai meis, Ik kom heel goed boven het stuur uit. Stel je eens voor dat ik er niet boven uit zou komen, rijdt iedereen mij zo voorbij.
    Ik geb al 3100 km mee gereden en het gaat hartstikke goed. Het rijdt als een tierelier.
    Ik ben heel blij met Julia en John onze trouwe vrienden. Liefs Shanta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gladstone

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11935

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: