Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

09 November 2016 | Australië, Brisbane

4 nov 19.04 uur
We zitten nu in Noosa Heads. 150 km van Brisbane vandaan. Ik heb de afgelopen dagen flink doorgereden soms 400 km per dag. Het was een saaie route van Mackay naar Gladstone. Goed dat wisten we al van te voren.
Niks te beleven, zelfs geen benzinestation aanwezig. Gelukkig stond het op de kaart aangegeven. Je zal toch zonder komen te zitten. Hoe dichterbij wij richting Brisbane rijden hoe drukker het wordt. De parkeerplaatsen worden ook smaller.
Van Gladstone tot Hervey Bay was het een aangename route. We reden door de
bergen er was weinig verkeer aanwezig dus reed ik rustig 50 a 60 km per uur.
Het was een fantastische route om te rijden. De natuur veranderde ook steeds weer. Overal staan er borden met koala's maar tot nu toe geen een gezien in het wild. Ik heb aussies gesproken en die zeiden dat je erg veel geluk moet hebben.
In haar hele leven heeft ze pas 3 keer in het wild gezien en ze is al over de 60. Je kan ook nergens in zee zwemmen , overal zijn er krokodillen. Ga je op zoek naar krokodillen vindt je er geen een. Ze zeggen dat er overal slangen zijn maar gelukkig heb ik er geen een gezien. Nationale parken zijn heel goed begaanbaar en goed onderhouden.
Ik heb nog een wens, een Koala in het wild. Dat zou pas gaaf zijn. Gelukkig heb ik ze in een opvangcentrum mogen bewonderen.

Afgelopen dagen werden wij achtervolgt door een lekke band. De voorband liep iedere keer leeg. Bijna iedere dag opgepompt.
Na een week had ik er genoeg van heb toen de center gebeld of ze wilden langskomen om het te repareren. Langs komen doen ze niet maar ik kon naar een garage gaan om het te laten repareren. Achteraf mag je het declareren.
Enfin s morgens vroeg naar een garage, vraag vriendelijk of hij de band wilt repareren. Ja hoor geen enkel probleem. Hij liet gelijk zijn werk uit handen vallen en ging meteen aan de slag. Er bleek een schroef in de band te zitten.
Haha, waar komt die ineens vandaan. Maar goed,
Probleem verholpen en we vervolgen onze reis.
We stappen vrolijk in de camper en rijden richting Brisbane. Komen we in Noosa Heads aan, Goh, we willen een camping zoeken aan het strand, niet realiserend dat het weekend is en dat de aussies ook massaal op stap gaan met hun homemobiel.
Zonder bij na te denken pakken we ook nog eens de Ferry op zoek naar een camping aan het strand.
En ja hoor. Wel een camping aan zee gevonden, maar heb je gereserveerd wordt er gevraagd.
Nee dat niet. Maar alles is al volgeboekt voor dit weekend. Oké en nu. Daar sta je dan!!
Op zoek naar een andere camping. Komen wij midden in het bos te staan. Een camping met 100 plaatsen staan wij daar met z'n zessen. En mooi en leuk dat het is.
We werden verrast door kaketoes, parkieten, roofvogels etc.
Toen het schemerig werd kwamen de kangoeroes uit het bos. Zo cool en zo gaaf. Ik zag een nest in de boom naast onze camper. Bleek het van een havik te zijn.
Zie ik ineens 2 haviken wegvliegen. Ik hoor de kleintjes de hele tijd maar zie ze nog niet. Hopelijk zie ik ze morgen voordat we weg gaan.
Tjonge tjonge, wat een feest.
Tijdens het eten vliegen de kaketoes om je oren met een hoop kabaal.
Je moet het zelf ervaren om te voelen wat ik nu voel. Dit is zeer maar dan ook zeer de moeite waard.
Ouderwets Kamperen, je afwas doen in de wasbak, water halen in een jerrycan.
Buiten leven, het kan niet op. Gezellig hoor!! Geen WiFi, afgesloten van de buitenwereld. Heeeerlijk!!!

Terug naar de Bron!! Het begint erop te lijken!

Ik wil nog een nachtje blijven, kijken of Odi dat ook zo ervaart. Gelukkig heeft Odi dezelfde gedachte als ik.
Ik sta vaak om 5.00 uur op, dan loop ik op het strand te mediteren. Nieuwe vorm van loopmeditatie.
Normaal gesproken kon ik thuis mijn bed niet uit en hier loop ik om 5.30 al op het strand. In een woord ""super gaaf"".
Wat is de natuur toch mooi en wat is het leven toch geweldig mooi.
Ik zou best een half jaar op deze manier willen rondtrekken.
Het bevalt me uitstekend. Ontmoet ook leuke en lieve aussies.
Moet alleen meer gaan mediteren.

5 nov 5.15 uur am

Loop om 5.15 uur in het bos op zoek naar vogels. Ik heb een nieuwe hobby erbij. Vogels spotten, zo gaaf om het te doen. Met mijn camera om mijn nek loop ik achter ze aan. Wordt flink uitgedaagd voordat ik er eentje te pakken krijg.
Odi moet er iedere keer weer om lachen als ze ziet dat ik achter een vogel aan ga. We worden iedere ochtend verwelkomt door kaketoes en parkieten.
Ik heb een stijve nek aan over gehouden door het vele kijken naar de boomtoppen. Het is hier zo bijzonder mooi.
Ik word verwelkomt door een havik op de top van de boom boven onze camper. Hoe mooi kan het zijn.
We hebben de hele ochtend gerelaxt
Bij het zwembad gezeten, boekje gelezen en een dutje gedaan. Eerste dutje sinds 4 weken.
S middags hebben we een stevige strandwandeling van 3 km gemaakt.
Je voelde de wind door je haren en het kabbelend water van de zee. In stilte liepen wij naast elkaar. Allebei in eigen gedachten. Ik reciteerde mijn mantra's.
Je zag alleen de zee, het leek het einde van de wereld. Het leek alsof de wereld daar ophield te bestaan. Water, water en nogmaals water. Ik kan er zo van genieten. De stilte en de zee. Waar we nu zitten (Noosa Heads) is het mooier dan ik in gedachten had. S avonds hoor je ook de krekels.

19.20 Pm
Zit ik naast de camper te lezen zie ik in de verte, misschien wel 80 meter bij mij vandaan 2 kangoeroes uit het bos komen. Ze kijken je aan alsof ze iets willen zeggen. Zo schattig om te zien. Mijn dag kan niet meer stuk.
Zit op mijn gemak naar de hemel te staren zie niks anders dan sterren.

6 november
Vanmorgen vroeg weer op pad geweest op zoek naar vogels. Komt een vrouw
naar me toe en die zegt loop die kant op maak je meer kans op vogels.
En ja hoor! Ik kwam een ijsvogel tegen, heerlijk zittend op een tak en genietend van de zon.
Deze ijsvogel noemen ze ook een lachvogel. Als hij eenmaal geluid maakt dan klinkt het alsof hij wordt gekieteld.
Zo grappig om te horen.
Nu op zoek naar de blauwe ijsvogel.
Wij zijn weer in de bewoonde wereld.
In de jungle zitten is heerlijk maar na 3 dagen wil ik toch wel een supermarkt of gewoon mensen zien, WiFi hebben etc.
We namen de Ferry terug naar het vaste land en hebben gezellig een zondagse markt bezocht. Leuk, zoiets als kleding en sieraden. We kwamen een echtpaar tegen en die vroeg aan mij of ze mijn handen mocht masseren met een speciale olie. Ja hoor, geen enkel probleem. Ik vertelde dat ik problemen heb met mijn darmen, wss door de warmte en hij gaf mij een klein flesje olie mee en zei dat ik het op mijn buik moest insmeren. Nou, nu afwachten of het echt helpt.
Ontzettend leuke en lieve mensen.
Daarna een camping opgezocht en zitten nu heerlijk in de schaduw te luieren
Weer een vrije dag.
Morgen willen we naar Steve Irwin, (dierentuin) gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 11929

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: