Hamilton, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Hamilton, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Hamilton, Nieuw Zeeland

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

24 November 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We zijn vanaf whitianga naar Thames gereden.
Daar hebben ze de filmsets van de film Lord of the Rings.
Op verschillende plaatsen heb je filmsets van de film. Entree is niet misselijk.
We willen morgen een bezoek brengen aan een van deze sets.
Maar ze hebben helaas regen voorspeld. De afgelopen 5 dagen was het prachtig mooi weer. Strak blauwe hemel met 29 gr.
Van Thames zijn we naar Roturua gereden. Deze plaats staat bekend als de thermale baden. Overal zie je stoom uit de bronnen komen en je hoort het ook borrelen. Het ruikt niet fris.
Door de aardbeving moeten wij helaas ons programma omgooien.
De oostkust op het Zuidereiland is niet meer toegankelijk. De wegen zijn weggeslagen en het duurt minimaal een jaar voordat het is gerepareerd. De natuur gooit roet in het eten. Probeer maar tegen te vechten.
In Roturua alleen al heb je 6 dagen nodig om de highlights te zien.

23 november
Joepie, vandaag ben ik jarig. Weer een jaartje jonger!!
Ik heb letterlijk een zonnige dag gehad. Strak blauwe hemel met 28 gr. Wat wil je nog meer. Geen ontbijt op bed maar Odi had een enorm leuke verrassing voor mij in petto.
We gingen eerst een mooie wandeling maken langs de Crater.
Echt supergaaf. Zo bijzonder, zo ongelooflijk mooi, zo gaaf. Het was zo bijzonder, ik heb er geen woorden voor.
Er waren 2 craters waar wij er om heen konden lopen.
Een rit van 2 uur.
Mijn hemel als je over mooi natuur heb dat is er een van.
Je hoort en ziet de rook uit de Craters komen.

Op een gegeven moment stond een man te fotograferen en zei tegen mij dat hij aan de overkant wilde om mooie foto's te maken. Dat mocht en kon uiteraard niet maar hij wilde oh zo graag een mooie foto maken.
Nou zei ik "just jump in of you want". Hij keek mij aan alsof ik gek ben. You are right. Hij pakte zijn spullen bij elkaar en liep braaf verder.
Op de een of andere manier kruiste ons pad iedere keer weer.
Op een gegeven moment vroeg ik aan hem waar hij vandaan komt. Het is een Engelsman, woont in australie en is in Nieuw Zeeland aan het fotograferen.
Nou zei ik ik ben verliefd op australie en "if you invite me i come back". Hij begon keihard te lachen en zei tegen mij. " You are crazy" vervolgens pakte hij een kaart uit zijn broekzak en gaf het aan mij. Het blijkt een schrijver te zijn, schrijft boeken over de natuur en daar horen natuurlijk mooie foto's bij. Aha nou snap ik je wel. Weer een kaart erbij voor mijn verzameling.

S avonds werden we opgehaald voor een Maori show met dans en diner. Het was zeer spectaculair, er werden allerlei dansjes uitgevoerd, over hun cultuur verteld en daarna heerlijk gegeten.
Kortom een fantastische dag om af te sluiten.

24 nov
Omdat wij met de camper naar het Zuidereiland gaan moeten we de Ferry boeken. Door de aardbeving ligt alles op zijn gat. Bijna alle tijden zijn geannuleerd en je weet niet wanneer je naar het Zuidereiland kan gaan. We hadden zo graag nog een week op het Noordereiland willen blijven maar helaas. Zondag moeten wij met de Ferry mee. Het is tot nu toe de enige mogelijkheid en maar hopen dat hij echt gaat varen?
Er is op het Noordereiland zoveel te zien, aan 8 dagen heb je niet genoeg.
Het verschil met aussi is dat er minder dieren zijn maar spectaculaire uitzichten.
Tot ziens allemaal
Big hug Shanta


  • 27 November 2016 - 18:43

    Mina Mangal :

    Ik ben heel blij om te horen dat jij het leuk hebt gehad met
    jouw verjaardag. liefs, mina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11923

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: