Shantaodi - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Shantaodi - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Shantaodi

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

29 December 2016 | Nieuw Zeeland, Blenheim

25 dec 17.35 pm

Merry Christmas allemaal.
Moge al je wensen uitkomen!!!

12 uur verschil is best wel veel. Onze 1ste kerstdag zit er bijna op.
We zitten in Richmond, in het noorden van het Zuidereiland. Eerst dachten we waarom hebben wij voor Richmond gekozen om hier kerst door te brengen?
Het is zo' n klein gehucht? Maar toen wij gisteren aankwam rijden was er niks te merken van een klein gehucht. Een gezellige stad met alles erop en eraan.
Echt een gezellige stad hoor met 45. 000 inwoners. Weliswaar met Nelson en tapanutui meegerekend.
Alles is aanwezig, van ziekenhuis tot brandweer kazerne.
Enfin, we hebben een b&b gereserveerd voor 4 nachten in Richmond.
We belden aan en de deur werd persoonlijk door de eigenaar open gedaan.
Een jongeman van ongeveer 30 jaar, Jordan genaamd.
Een vriendelijke man. We kregen de mooiste kamer, een vrijstaand huis met een enorme tuin vol met fruitbomen.
Van bramen tot pruimen, sinaasappels, frambozen, appels etc.
S morgens kregen we een ontbijt met allerlei vers fruit uit de tuin en zelfgemaakte jam en fruit. En ook nog eens zelfgemaakte muesli met noten en Karamel. Het oog wil meer dan de maag aankan. Kortom heerlijk om hier te zijn.
Ik voel me helemaal thuis. In mijn pyjama zit ik gezellig in de woonkamer thee met ze te drinken.

we hadden een kerstdiner gereserveerd in een restaurant buiten de stad. De eigenaar runt de B@B met zijn vader en hij heet Jordan. Enfin Jordan vroeg aan mij of wij gehaald wilden worden voor het
kerstdiner. Dan kunnen wij allebei drinken zei hij. That' s not bad!! Ja graag zei ik.
De vader van Jordan ( Phillippe) kwam ons ophalen en we werden keurig naar het restaurant gebracht. Onderweg heeft hij zijn moeder nog opgehaald en we kregen een heerlijk diner. We hebben de hele familie ontmoet.
Het was een leuke ervaring om zo kerst te vieren. Dat kerstgevoel was even aanwezig.

25 dec met 25 gr. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ooit heb meegemaakt.
Oma was 84 jaar oud en goed ter been.
We werden omhelst door de familie alsof wij erbij hoorden. Zo leuk en fijn om het mee te maken. Na 3 uur werden wij weer keurig " thuisgebracht"

Wat een ervaring zeg om op deze manier kerst te vieren.
S morgens loop je op het strand met t-shirt en korte broek en s middags zit je aan je kerstdiner.
Odi en ik maakten ons druk over onze schoenen. We waren allebei vergeten om nette schoenen mee te nemen, kwamen we in het restaurant blijkt dat iedereen in hun slippers en sportschoenen liepen.
Odi zei op een gegeven moment kijk die mensen naast ons hebben ook slippers aan en de man heeft ook nog eens een rugzak bij zich.
Waarom zouden wij ons druk maken over onze schoenen? Op een gegeven moment zei de vrouw naast ons iets in het Nederlands. Shit men, ze hebben ons gehoord!! Het zijn Nederlanders!!!
We raakten in gesprek en hebben tussen het eten door heerlijk met elkaar gekletst.
We zijn weer terug in ons b@b en zijn helemaal alleen. Alle deuren en ramen staan wagenwijd open. Blijkbaar is criminaliteit ver te zoeken.

Mijn moeder zou zeggen dat wij in een gouden tijdperk leven. Tijd van Rama en Sita en de Apengod Hanuman.
Geen pijn, geen haat, geen criminaliteit, alleen liefde en harmonie! Zo voelt het vandaag ook.

Alleen en toch Veilig.

Omringd door een hond en een kat. maar die mogen niet naar binnen.
Charlie, de hond is een lieverd, een dikkerdje die op mijn voeten gaat liggen terwijl er zoveel ruimte is. En als ik hem wegduw en tegen hem zeg dat hij naast mijn voeten moet gaan liggen kruipt hij nog dichter tegen mijn voeten aan.
Blijkbaar is hij bang dat ik anders wegloop.
Ik ben in mijn element en loop door het huis rond alsof het mijn huis is. Zo vrij en op mijn gemak. Wat een heerlijk gevoel!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11922

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: