Shantaodi - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Shantaodi - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Shantaodi

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

02 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

30 dec
Vanmorgen vanuit Blenheim naar Kaikoura gereden. Het is een rit van 2.5 uur maar door de aardbeving moesten we via het binnenland rijden. Dat kostte ons de hele dag. Bijna 400 km rijden, dit is de enige weg naar het noorden van het Zuidereiland. En alle vrachtverkeer maakt er ook gebruik van.
Het is een zonnige dag, jammer dat wij de hele dag in de auto moeten zitten.
Komen laat in de middag in kaikoura aan.
Gelukkig hadden wij een hotel kunnen vinden met oud en nieuw. Alles was volgeboekt.
Door de aardbeving is de weg naar Blenheim weggeslagen.
Dat was de mooiste route aan de oostkust. Ik hoorde van de locals dat er heel veel dieren met name schapen met de slip zijn meegenomen. Heel erg triest.
Delen van de bergen zijn naar beneden gedonderd en dat hebben wij onderweg gezien. Ze zijn met man en macht bezig om de wegen te repareren.

Er schijnt ook een goederenwagon in een tunnel te zijn bedolven. Veel materiële schade, gelukkig maar 2 doden voor zover ik het weet.

Het centrum van Kaikoura valt erg tegen. Een hoofdstraat met wat eettentjes en wat tierelantijntjes and thats it.
De plaats is zo bekend en beroemd en daardoor had ik natuurlijk een groot centrum verwacht.
Wel een stad dat zeer geliefd is voor het spotten van dolfijnen, albatrossen en potvissen. En natuurlijk alle soorten watersport.

Toen wij in kaikoura aankwamen konden wij geen enkele cruise meer boeken.
Twee redenen: de aardbeving en door oudejaarsdag.
Gelukkig hadden wij deze keer geluk. We konden een flight boeken voor het spotten van potvissen.
Ik heb kunnen regelen dat ik naast de piloot mocht zitten.
Ze hadden al eerder een potvis gezien dus de kans was heel groot dat wij hem te zien krijgen.
De piloot vloog rechtstreeks naar het gebied waar ze de potvis s morgens hadden gesignaleerd.

Bingo!!
De piloot vloog op 150 m hoogte en we zagen hem zwemmen. Whauw! We begonnen spontaan te klappen zo blij waren we.
Wat een kanjer zeg!
ze denken dat hij 28 m lang is.

Op een gegeven moment zei de piloot" let op zijn staart" en na een paar minuten dook hij weer de diepte in met zijn staart in de lucht.
Joepie!!! Eindelijk een potvis in het echt gezien!!
Ik kan mijn geluk niet op.

Oudejaarsdag, je zou een hoop mensen op straat of supermarkt verwachten. Maar nee hoor, een dooie bedoening.
Waar zijn al die mensen toch?
Alle cafés en restaurants waren dicht op een na. En alle accommodaties zijn volgeboekt.
Enige gelegenheid om te eten.

Om 11 uur liepen Odi en ik de straat op, mijn hemel, geen kip te zien, alles was donker zelfs geen auto's op de weg geparkeerd.
Waar zijn al die mensen toch?
We zijn met z'n tweeën naar het strand gegaan met een fles champagne.
Zelfs daar was het stil.
Ik heb nog nooit zo' n oud en nieuw meegemaakt.

Lekker weer, geen vuurwerk, zo af en toe hoorde je een knal en we zitten met z'n 2 op het strand te proosten met een fles champagne. Wat een ervaring!!!
En leuk dat we het hebben. naar de sterren kijken, het klotsen van de oceaan, aardedonker en super gezellig.

Heerlijk gewoon! Het was de eerste nacht dat het warm was. Gelukkig maar.

Zo hebben wij oud en nieuw gevierd in Nieuw Zeeland.

1 jan 2017 22.54 Pm

We zitten nu in Christchurch, laatste avond van ons avontuur. We zitten midden in het centrum van Christchurch in een compacte kamer met een heel klein raampje.

Nog nooit zo'n hotelkamer gezien.

Nog een nacht te gaan, alles is al ingepakt.
De koffer staat klaar, morgen de auto inleveren en dan is het tijd om naar huis te gaan!

Wat een ervaring, een geweldige reis om nooit meer te vergeten.
Ik/ wij hebben volop genoten van ons avontuur.

3 maanden lang rond trekken door Aussie en Kiwi.

Het was een geweldige, betoverende, mooie, magnifieke, supergave en fantastische reis.
Mijn droom is uitgekomen. Meer dan dat.
Op naar het volgend avontuur,
Alles gedaan wat ik wilde doen.

Joepie!!!
JOEPIE!!!
JOEPIE!!!

Lieve mensen, bedankt voor jullie bekangstelling en fijn dat jullie een beetje hebben kunnen meereizen.


Ik wens jullie allen veel geluk en liefde, veel goeds en goede gezondheid in 2017 toe.
De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!

Liefs Shanta


Ben al ingecheckt in Christchurch, vertraging van 1.30 uur.
Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Shantaodi

30 dec
Vanmorgen vanuit Blenheim naar Kaikoura gereden. Het is een rit van 2.5 uur maar door de aardbeving moesten we via het binnenland rijden. Dat kostte ons de hele dag. Bijna 400 km rijden, dit is de enige weg naar het noorden van het Zuidereiland. En alle vrachtverkeer maakt er ook gebruik van.
Het is een zonnige dag, jammer dat wij de hele dag in de auto moeten zitten.
Komen laat in de middag in kaikoura aan.
Gelukkig hadden wij een hotel kunnen vinden met oud en nieuw. Alles was volgeboekt.
Door de aardbeving is de weg naar Blenheim weggeslagen.
Dat was de mooiste route aan de oostkust. Ik hoorde van de locals dat er heel veel dieren met name schapen met de slip zijn meegenomen. Heel erg triest.
Delen van de bergen zijn naar beneden gedonderd en dat hebben wij onderweg gezien. Ze zijn met man en macht bezig om de wegen te repareren.

Er schijnt ook een goederenwagon in een tunnel te zijn bedolven. Veel materiële schade, gelukkig maar 2 doden voor zover ik het weet.

Het centrum van Kaikoura valt erg tegen. Een hoofdstraat met wat eettentjes en wat tierelantijntjes and thats it.
De plaats is zo bekend en beroemd en daardoor had ik natuurlijk een groot centrum verwacht.
Wel een stad dat zeer geliefd is voor het spotten van dolfijnen, albatrossen en potvissen. En natuurlijk alle soorten watersport.

Toen wij in kaikoura aankwamen konden wij geen enkele cruise meer boeken.
Twee redenen: de aardbeving en door oudejaarsdag.
Gelukkig hadden wij deze keer geluk. We konden een flight boeken voor het spotten van potvissen.
Ik heb kunnen regelen dat ik naast de piloot mocht zitten.
Ze hadden al eerder een potvis gezien dus de kans was heel groot dat wij hem te zien krijgen.
De piloot vloog rechtstreeks naar het gebied waar ze de potvis s morgens hadden gesignaleerd.

Bingo!!
De piloot vloog op 150 m hoogte en we zagen hem zwemmen. Whauw! We begonnen spontaan te klappen zo blij waren we.
Wat een kanjer zeg!
ze denken dat hij 28 m lang is.

Op een gegeven moment zei de piloot" let op zijn staart" en na een paar minuten dook hij weer de diepte in met zijn staart in de lucht.
Joepie!!! Eindelijk een potvis in het echt gezien!!
Ik kan mijn geluk niet op.

Oudejaarsdag, je zou een hoop mensen op straat of supermarkt verwachten. Maar nee hoor, een dooie bedoening.
Waar zijn al die mensen toch?
Alle cafés en restaurants waren dicht op een na. En alle accommodaties zijn volgeboekt.
Enige gelegenheid om te eten.

Om 11 uur liepen Odi en ik de straat op, mijn hemel, geen kip te zien, alles was donker zelfs geen auto's op de weg geparkeerd.
Waar zijn al die mensen toch?
We zijn met z'n tweeën naar het strand gegaan met een fles champagne.
Zelfs daar was het stil.
Ik heb nog nooit zo' n oud en nieuw meegemaakt.

Lekker weer, geen vuurwerk, zo af en toe hoorde je een knal en we zitten met z'n 2 op het strand te proosten met een fles champagne. Wat een ervaring!!!
En leuk dat we het hebben. naar de sterren kijken, het klotsen van de oceaan, aardedonker en super gezellig.

Heerlijk gewoon! Het was de eerste nacht dat het warm was. Gelukkig maar.

Zo hebben wij oud en nieuw gevierd in Nieuw Zeeland.

1 jan 2017 22.54 Pm

We zitten nu in Christchurch, laatste avond van ons avontuur. We zitten midden in het centrum van Christchurch in een compacte kamer met een heel klein raampje.

Nog nooit zo'n hotelkamer gezien.

Nog een nacht te gaan, alles is al ingepakt.
De koffer staat klaar, morgen de auto inleveren en dan is het tijd om naar huis te gaan!
Wat een ervaring, een geweldige reis om nooit meer te vergeten.
Ik/ wij hebben volop genoten van ons avontuur.

3 maanden lang rond te trekken door Aussie en Kiwi.

Het was een geweldige, betoverende, mooie, magnifieke, supergave en fantastische reis.
Mijn droom is uitgekomen, meer dan ik in gedachten had.
Op naar het volgend avontuur.
Alles gedaan wat ik wilde doen.

Wat is het leven toch mooi!!!

Joepie!!!
JOEPIE!!!
JOEPIE!!!

Lieve mensen, bedankt voor jullie interesse en fijn dat jullie een beetje hebben kunnen meereizen.


Ik wens jullie allen veel geluk en liefde, veel goeds en goede gezondheid in 2017 toe.
De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!

Liefs Shanta



Recente Reisverslagen:

02 Januari 2017

Shantaodi
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 1642
Totaal aantal bezoekers 11924

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: