Milford sound, nieuw zeeland - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Milford sound, nieuw zeeland - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Milford sound, nieuw zeeland

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

14 December 2016 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

10 dec
Camper ingeleverd. Totaal 3600 km gereden in 3 weken.
Met weemoed afscheid genomen van
Lucy (camper) en Karen (gps)
Moest een traantje wegpinken. Was echt gehecht geraakt aan onze home mobiel.

We hebben kriskras door het Noordereiland en Zuidereiland gereden.

Daarna hebben we de auto opgehaald, mooie Toyota Corolla maar 7000 km gereden. Het rijdt heerlijk.
Zitten nu in queenstown, grote stad met heel veel mogelijkheden op sport gebied.
Alles is hierop gebaseerd. Van skydiven tot kajakken, fietsen, tracks doen etc.
We hebben een appartement daar zeg je u tegen. Echt een luxe appartement, we kijken op het meer uit en op de achtergrond de bergen. Boven heb je de woonkamer met een complete keukenuitrusting.
Beneden 2 slaapkamers, 2e toilet met ligbad, wasmachine, balkon en tuin met een gigantische bbq en een eigen parkeerplaats. En we blijven hier 3 nachten. Dit is echte verwennerij.

11 dec
Odi gaat skydiven. Stoere lady hoor? Ik durf het niet om van zo hoog te springen en helaas mocht ik er niet bij zijn om foto's te maken. Ik vind het ontzettend stoer van Odi.
Een schrale troost, we gaan samen ballon varen als het weer het toelaat.
De zomer wil maar niet komen. Het is maar 17 gr. We lopen met lange broek en jas door de stad.
Dit is de eerste keer dat wij ieder apart iets ondernemen. Ik ben de hele dag alleen, voelt ook goed. Geniet van de rust en het alleen zijn. Samen is natuurlijk veel gezelliger maar zo af en toe alleen zijn is prima. Je geniet meer van de rust.

Ik heb de auto tot mijn beschikking en ben nu lekker aan het crossen. Zit nu in Glenorchy. Verder dan dat kun je niet gaan. De weg houdt gewoon op.

Ik zit aan het meer Wanatika helemaal alleen, het is een uur lopen naar het centrum. Je hoort alleen de vogels en ik kijk op besneeuwde toppen. Verder hoor je niets. De vogels geven een heel mooi concert alsof ze voelen dat ik in mijn eentje aan het genieten ben. Het is zo peaceful. Kan uren naar de vogels blijven luisteren. Zit in het gras kijkend om me heen. Geen angst dat ik alleen ben. Totaal niks. Had voorgenomen om er een rustige dag van te maken. Afgelopen dagen veel tracks gedaan. Maar de natuur is zo betoverd mooi dat ik toch weer een track van 2 uur heb gedaan. De verleiding is heel groot als je in de natuur bent.
Probeer iedere keer in de natuur te mediteren.

Ik zei al eerder dat alles hier zo belachelijk duur is. We begonnen met diesel tanken op het Noordereiland met 99 dollar cent.
We eindigden op het Zuidereiland met 1.45 dollar per liter.
Ongelood kost 2.06 dollar per liter.,
Een fles water van 650ml heb ik 4.50 dollar betaald. Een zak gemengde sla van 150 gr kost 5 dollar.
250 gr zalm kost 10 dollar.
Entree prijzen voor een cruise begint vanaf 100 dollar maar dan heb je nog niks.
Echt belachelijke prijzen voor Europeanen. Zelfs de kiwi's klagen dat alles hier zo duur is.

Odi is terug van skydiven en ze is helemaal in de wolken. Wat een gave ervaring zeg. Ze heeft mij door haar enthousiasme aangestoken en nu wil ik ook graag gaan skydiven. Weet alleen niet of ik de kans nog krijg omdat je zo afhankelijk ben van het weer.

12 dec 22.21 Pm
Het appartement is zo mooi met het prachtig uitzicht dat wij de hele ochtend lekker binnen zijn gebleven. Het is maar 17 gr en altijd die koude wind. De zon schijnt af en toe tussen de wolken door als ie er zin in heeft.
Altijd de koude wind wat maar niet wil gaan liggen.
Queenstown is een levendige stad en eigenlijk is alles uitgerust voor buitenactiviteit net als in Kathmandu.
Alles draait hier om toerisme.

Morgen gaan we richting manapouri en TeAnau.
En overmorgen gaan we een cruise maken door de fjorden. Om precies te zijn Milford soundcruise. Hopelijk zien we dolfijnen, zeeleeuwen en nog meer.
Big hug


13 dec 21.36 Pm
We zitten nu in Te Anau. Het is een gezellige stad maar nog steeds weinig mensen.
Ik ben nog steeds op zoek naar die ene vogel, de KIWI. Moeilijk te spotten.
Vandaag een beetje rondgebanjerd langs het meer en naar een vogelpark geweest.

14 dec 20.02 Pm

Wat een geweldige dag hebben wij beleefd. We zaten in TeAnau en reden vanmorgen vroeg naar Milford Sound.
Milford sound ligt bij het fjordland aan de westkust. Het zijn allemaal fjorden. We hebben een cruise geboekt om eventueel dolfijnen en zeehonden te spotten.

De dag begon met een dubbele regenboog en vervolgens begon het te regenen en het bleef regenen. Dat was echt balen zeker als je een cruise gaat maken.
Enfin het was een rit van 170 km en als het regent is het niet zo fijn om te rijden.


Maar goed wij vol goede moed op weg naar de cruiseterminal.
Onderweg zagen wij zulke gigantische watervallen dat jun je echt niet voorstellen. Maar goed door de regen kon je toch geen foto's schieten.

Op een gegeven moment moesten wij voor de tunnel wachten totdat de tegenligger was gepasseerd.
Ik zeg ineens tegen Odi wat een mooie kraai daar. Die is echt mooi en ik hou niet van kraaien.
Die zogenaamde kraai draaide zich om en wat bleek. Het was geen kraai maar een valk.
Ik was natuurlijk door het dolle heen, pakte gauw mijn camera en begon als een idioot te schieten.
De valk kwam naar me toegelopen en ik maar schieten, maar het regende ook zo hard.
Vervolgens sprong hij op mijn spiegel en begon letterlijk voor me te poseren. Hij draaide zijn nek naar links dan naar rechts, naar voren, ging voor me buigen, ging zich schudden, ging rechtop staan etc. Het leek als in een droom.
Mijn wens is uitgekomen. Al 10 weken zit ik te zeuren dat ik zo graag de snavel van een valk wil vastleggen en nu krijg ik het op een presenteerblaadje. Hij keek me met zijn zwarte knikkerogen doordringend aan.


Wat een avontuur!!!


Mijn hemel mijn gebed is verhoord.
Odi zat naast me te lachen en zei iedere keer weer, Shan als ik er niet naast had gezeten had ik het nooit geloofd.
Dit is zo uniek. Jij wilde een valk je krijgt een valk. Hij zat nog geen 15 cm bij mij vandaan. Ik denk alles bij elkaar heeft hij zeker wel 10 min bij me gezeten.

Wat een ervaring zeg. Ik was zo in de wolken en vervolgens stapten we op de boot.
Mijn hemel, ik heb vaak watervallen gezien maar wat ik vandaag heb gezien was echt niet normaal.
Honderden watervallen aan beide kanten van de fjorden. Van boven, in het midden, beneden. Niet te filmen.
Een waterval van 700 m hoog. En ik lieg niet, zo hoog en zo ontzettend gaaf. Het was spectaculair, adembenemend mooi.

Dat was mijn 2e wens, ik wilde graag een brede waterval niet zo'n piesstraaltje. God beide wensen zijn op een dag in vervulling gegaan.
Mijn dag kon niet meer stuk, en tijdens de cruise zagen wij nog zeehonden en dolfijnen in zee. moe maar voldaan stap ik nu mijn mandje in.
Nog 19 dagen te gaan.

Dag lieve mensen
Big hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 11933

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: