Shantaodi - Reisverslag uit Ashburton, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Shantaodi - Reisverslag uit Ashburton, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Shantaodi

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

17 December 2016 | Nieuw Zeeland, Ashburton

15 dec
Van Milford sound naar Dunedin gereden. Een rit van 450 km. Dit moet je niet iedere dag doen. Erg vermoeiend.
Zitten nu in Dunedin. Een studentenstad. 125.000 inwoners.
We hebben een b@b en kijken uit op een Er is veel te zien en te doen hier.

De weg langs de kust is maar 2 m van de kust verwijderd. Een leuke route om te rijden. We hebben besloten om op zoek te te gaan naar blauwe en gele pinguïns, zeeleeuwen, zeehonden en albatrossen.
Zeehonden met baby's hebben we volop gezien. Maar pinguïns zijn moeilijk te spotten. Je wordt van alle kanten belazerd. Je betaald een hoop geld voor een trip terwijl ze van te voren al weten dat er geen pinguïns zijn. Zelfs de gids vertelde aan ons of wij media breed willen vermelden dat pinguïns lastig te spotten zijn in het wild.,Vermeld het maar via Facebook of andere media zei hij.
Pinguïns komen voor 5 maanden aan land om te broeden en voor de rest leven ze in het water.

We hebben 2 baby pinguïns achter een luikje gezien, wel schattig hoor?
S middags een cruise op zoek naar albatrossen. Die hebben we volop gezien maar ook moeilijk vast te leggen.
Ze vliegen heel hoog of heel ver. Hun vleugels zijn 3.7 m breed. Ongelofelijk om ze in de lucht te zien vliegen.
Moe maar voldaan zijn we naar ons b@b kamer gereden.

16 dec
Rustig op ons gemak naar moeraki gereden. Hier liggen hele grote ronde keien die door de wind mooi rond zijn geworden. Sommigen zijn in omvang 4 m. Ze zijn al 60 miljoen jaar oud. Op zich niks bijzonders maar het verhaal daarachter is wel heel bijzonder volgens de Maori's.

Ik kwam een kiwi stel tegen en vertelde hoe duur alles is en dat je voor alles moest betalen. Ze waren helemaal net me eens. Ze zeiden tegen mij dat ik naar het lichthuis moest rijden en als ik geluk heb zie ik gele pinguïns en dat kost niks. Het staat ook nergens onderweg vermeld dat je pinguïns kunt spotten.
Wij hadden deze keer geluk. We hebben 3 gele pinguïns met 2 baby's gezien en ook nog eens zeeleeuwen met hun baby's. Yes
Eindelijk pinguïns in het wild.
Blij en happy onze reis vervolgd.
Komen we in Oamaru aan. Geen hotel geboekt. Eerste keer op de bonnefooi. Het is vrijdag dus weekend staat voor de deur.
Oei oei niet zo slim van ons. De kiwi's trekken in het weekend massaal erop uit.
Naar verschillende hotels en motels bellen hadden wij er eindelijk eentje beet.
Een leuk motel waar je zelf kunt koken.
Not bad!!
S avonds wilden wij een Tour doen om de blauwe pinguïns te spotten.
Vol goede moed gingen wij op pad. Daar aangekomen zagen wij een heleboel pinguïns op een steiger zitten. Whoh hier waren wij op zoek naar.
Maar ze zijn niet blauw en lijken ook niet op een blauwe pinguïn. Wel een beetje raar hoor?
Maar goed, niks vermoedend bleef ik maar klikken met mijn camera.
Ik stond alleen en mompelde in mezelf dat het helemaal geen blauwe pinguïns zijn.
Komt er uit het niets een stel naar me toe en zegt vervolgens dat het helemaal geen pinguïns zijn maar shags. Shags lijken een beetje op aalscholvers maar van een afstand lijken ze op pinguïns.,
Shit men, daar sta je dan. Een beetje ontgoocheld en enorm teleurgesteld natuurlijk.
Die man pakt mij aan mijn arm en neemt me mee en onderweg zegt hij, kom ik laat je een blauwe pinguïn zien. Niemand weet ervan en ik heb het net ontdekt.
We lopen stiekem naar een verlaten schuur, en daar zie ik 2 blauwe pinguïns. Ssssst zegt hij, tegen niemand zeggen hoor?
Maak jij er maar een paar foto's van.
Ik in de wolken natuurlijk. Op een dag 2 soorten pinguïns gratis gezien. Een gele en een blauwe.

Joepie!!!!

Om de blauwe pinguïns te zien moest je
27 dollar pp betalen. Gelukkig hebben wij het niet betaald. Je wordt belazerd waar je bij staat.
Nog 16 dagen te gaan.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ashburton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 11926

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: