Queenstown, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Queenstown, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Queenstown, Nieuw Zeeland

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

09 December 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

7 dec 21.01 Pm
Lake Tekapo was zo ontzettend mooi dat wij hebben besloten om de volgende dag weer terug te gaan. We hadden afscheid genomen van het meer en reden richting Twizel. Dat is 57 km verderop, de eerste camping na het meer. Er was 1 camping aan het meer maar dan betaal je ook de hoofdprijs.

8 december
S morgens vroeg op om terug te gaan naar Lake Tekapo. Het water is echt azuurblauw. Zo ontzettend mooi. Mensen hadden ons al voor gewaarschuwd dat wij vroeg op pad moesten gaan voordat de chinezen de rust zouden verstoren.
Het regende en het had de hele nacht geregend. Dat is balen!
We zouden de hele ochtend daar doorbrengen en leuke tracks gaan doen.
Maar goed wij vol goede moed naar Lake Tekapo gereden. Dus 57 km terug.
Onderweg begon de mist op te trekken en de lucht klaarde op. Joepie!!!
We kunnen gaan wandelen.
Het was echt ideaal weer om te wandelen, mediteren, genieten, tot rust komen etc.
Na een uur kwamen idd de chinezen met bussen tegelijk. Daar gaat de rust. Overal maken ze foto's van. Maar goed ik ben verderop gaan lopen en ben op een rustige plek gaan zitten om te mediteren.
Dat lukte aardig.
Na een paar uur wandelen en genieten hondenvergiftiger naar Lake Pukaki.
Mijn hemel als je over turquoise meer heb nou dat was echt een turquoise meer.
Mooier dan Lake Tekapo en ontzettend gaaf om de kleuren te zien.
Vervolgens gingen we op pad naar Mount Cook. Dat was 68 km rijden en er is maar een weg, aan de ene kant het meer en aan de andere kant de bergen. Het had een film kunnen zijn wat voor mijn ogen afspeelt.

Zo ONTZETTEND gaaf, mijn God wat is de natuur toch mooi. We hebben in stilte gereden. Zo ontzettend mooi was het.
Dit sla ik voor altijd in mijn geheugen op.

Na een uur rijden, dus ook een uur genoten van het uitzicht kwamen wij bij Mount Cook aan. Het is de hoogste berg van Nieuw Zeeland en het is 3593 m hoog.
De berg ziet eruit als een soort kam. je moet heel veel mazzel hebben om de punt te kunnen zien. Zoals jullie weten hangt er meestal wolken voor de bergen.
Er zijn 2000 treden om naar boven te lopen en als je geluk heb kun je de top zien. Trappen lopen zit er voor mij niet in.
We namen een track van een uur.
Een mooie route om te lopen op weg naar Kea Point. Na een uur lopen/klimmen kwamen we boven aan en we werden verrast door de gletsjers.
Whoh, alweer whoh. We stonden best heel dicht bij de bergen.
Het was zeer de moeite waard. Weliswaar geen Mount Cook maar deze was ook heel gaaf.
Onderweg werd ik verrast door mooie vogels. Ik heb er 3 kunnen Spotten.
Mooie kleuren en mooi slank.
De vogels in Nieuw Zeeland hebben echt mooie kleuren. Ik ren nog steeds achter ze aan. Een geweldige hobby hoor??

Ik denk dat ik inmiddels al 10 verschillende vogels heb gespot. En nu de KIWI nog.
Na een uur teruglopen hebben we besloten om de dag af te sluiten met een pizza. Het was zo'n fantastische dag dat moet je vieren.
Van Mt Cook naar onze camping reden we dezelfde route terug. Whoh, weer hetzelfde uitzicht op het meer Punakaki. Maar dan nog mooier qua kleur.
Het was niet alleen turquoise maar met blauw en donkerblauw erbij. Ik kan het niet omschrijven hoe mooi het is. Dit moet je gewoon zelf zien.
Wij nog blijer natuurlijk, nu de pizza nog.
Na het eten reed ik naar de camping en wat zie ik daar??
Ik zie ineens de top van Mount Cook in de zon vol met sneeuw. Whoh, whoh, whoh,
Ik zeg, Odi kijk daar eens. Nou nou we konden als geluk niet op. Dit was echt de kers op de taart.
We omhelsden mekaar en vol trots en blijdschap sloten we de dag af.
Ik heb in totaal 3400 km gereden met de camper alleen.

Morgen ga ik afscheid nemen van Lucy en Karen. Onze 2 maatjes die heel trouw hun werk hebben gedaan.
Ik ga ze missen.
Morgen leveren we de camper in en halen onze auto op.
Met weemoed neem ik morgen afscheid van onze kampeer periode.
Het is mij ontzettend goed bevallen met de camper en het rijden. Alles is goed gegaan en we hebben aardig wat kilometers gereden.

Het is Einde kampeer periode. Moet wat
traantjes wegpinken.
Ik wil helemaal niet terug naar Nederland. Zou graag nog een maandje erachter aan willen plakken. Er is hier zoveel te zien en te doen.
Ik zou best nog een maand met de camper alleen willen reizen. Je ontmoet zoveel mensen die alleen reizen.
Lijkt me een mooie ervaring.
Het volgende avontuur wordt met de auto.
Dag fooks
Nog 25 dagen te gaan






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 11939

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: