Shantaodi - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Shantaodi - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Shantaodi

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

23 December 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

17 dec
Van Oamaru naar ashburton gereden.
We doen nu rustig aan, zijn een beetje verzadigd, hebben al zoveel gezien en gedaan. Alles wat we wilden zien hebben we ook gezien.
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden voor de terug reis.
We zitten nu in Akaroa. Veel Franse invloeden en een stadje speciaal voor het spotten van dolfijnen. Het is overal zo stil. Op de campings, in hotels op straat in de winkels. Geen idee waar de mensen zijn!


19 dec
We hebben al van alles meegemaakt, het kan natuurlijk ook niet anders als je al zolang onderweg bent.

Overal hebben we gelogeerd, Van campings, tot hotels, motels, b@b, appartement, guesthouse tot cabin.
Dit maakt het juist zo interessant om van alles te ervaren. En op verschillende manieren.
We hebben een cabin op een camping en verblijven 3 nachten. Het uitzicht is zoals iedere keer weer magnifiek.
Het weer wordt ook steeds beter en warmer. Het begint op de zomer te lijken.
We hebben een cruise gemaakt op zoek naar dolfijnen. Het is best wel lastig om ze te spotten.
Het weer was prachtig en we hebben eindelijk zichtbare dolfijnen gespot. Dit is een kleinere soort de zogenaamde "Hector" dolfijnen.
Gaaf hoor als je ze ziet springen. Zelfs moeder met haar kleintje gezien.
We zagen ook blauwe pinguïns en zeehonden zwemmen en als klap op de vuurpijl zag ik een albatros in het water zitten. De kapitein zei het kan een albatros zijn maar het kan ook een zeemeeuw zijn.
Ik met mijn camera in de aanslag natuurlijk. En ja hoor, hij vloog ineens weg vlak voor onze boot.
Men, ik als een idioot schieten. Iedereen hoorde niks anders dan klik, klik, klik .....,
Ze begonnen spontaan te lachen en ik liet ze de foto zien. uitvergroten en verkopen zeiden ze.

"You get money for that"!

Ik denk dat ik een hele mooie foto van een albatros heb.,
En trots dat ik ben!!!


20 dec
We hebben Christchurch bezocht. Had een heel ander beeld van. Geen puin van de aardbeving gezien. Wel veel werkzaamheden aan de weg. Maar goed we hebben maar een stukje van Christchurch gezien. Ook in het centrum zijn ze met verbouwingen bezig. Ik geb helaas niet kunnen informeren of de verbouwingen met de aardbeving te maken hebben. Het is inmiddels al 6 jaar geleden en van dit jaar had Christchurch er weinig last van. Enfin wij met de kabelbaan naar boven geweest en daar kon je verschillende tracks doen en natuurlijk prachtig uitzicht op de harbour en de eilanden.
Kon het niet laten om toch een track te doen. We rijden natuurlijk ook veel dus zitten wij vaker en langer op ons achterwerk. die tracks heb je nodig voor je conditie. En ik kan je vertellen dat de conditie niet al te best is. Puffend en hijgend kom ik ergens aan. En de arme knieën hebben ook heel wat te verduren.

21 dec,
Joepie!! Mama is vandaag 87 jaar geworden!!
Ik ben zeer trots op haar.

Vandaag weer terug naar Christchurch.
We willen heel graag de kiwi in het echt zien. In het wild spotten wordt lastig dus dan maar naar de dierentuin. Ze heten niet voor niks kiwi's de nieuw zeelanders. .
Eindelijk hebben we de kiwi in het echt mogen zien. Ze leven in het donker dus was het goed zoeken om ze te vinden.
Uiteindelijk heb ik er 2 gevonden. Nogmaals fotograferen in het donker lukt gewoon niet. Maar het is me gelukt om zijn lijf te fotograferen.
Kiwi's komen alleen voor in nieuw zeeland.
Ze hebben een dik lijf en hele lange snavel. Zo bijzonder om ernaar te kijken.
Het was zeer de moeite waard.

Ik mis de kerstsfeer, weinig mensen zowel toeristen als locals.
De winkels zijn uitgestorven en sommige restaurants zijn dicht. Zo' n verlaten aanblik. Omdat het zomer is valt de versieringen ook niet op.
Over 2 dagen is het kerst en ik loop in mijn korte broek en t- shirt rond. Het voelt zo onwerkelijk.
Ben benieuwd hoe het zal gaan op 1ste kerstdag.

S middags zijn we naar Hororata gereden omdat wij voor 22 dec een ballonvaart hebben geboekt.
Het dorp telt 209 inwoners en we hebben de enige b@b gevonden in het dorp.

He he, eindelijk een b@b met echte locals.
De ontvangst was zeer hartelijk. Ik voelde me gelijk thuis. Gastvrouw is een verpleegkundige en ik vroeg aan haar of ze iets tegen hooikoorts had. Kwam gelijk met allerlei pillen aanzetten. Zo lief en vriendelijk, s avonds samen op de bank gezeten in de woonkamer en heerlijk koffie met ze gedronken.
Het zijn 2 gepensioneerden die de tent runt.
Een huis waar je u tegen zegt en de tuin. Zo onwijs groot en mooi aangelegd. Het kan ook niet anders als je van huis uit boer bent. Grote landerijen met honderden koeien en herten.
Mijn hemel het was echt gaaf om hier te zijn. Zo hoor je nog eens wat hoe het aan toe gaat in het land en overal klaagt men over de regering. Hier dus ook. Je hoort het een en ander over de locals en de Maori's.

Middernacht om 3 uur werd ik gebeld dat de ballonvaart niet doorgaat omdat er teveel wind is. Wat een teleurstelling zeg.
Dat was echt balen. Dag ervoor was het 31 gr en windstil. We hadden ons er erg op verheugd. Dat is even slikken. Maar goed je moet verder met reizen. Niet te lang blijven hangen.
Zitten nu in Hanmer Springs. Een en al thermale spa. Zo belachelijk duur om binnen te komen. Voor 30 min betaal je 35 dollar en een uur massage kost 120 dollar.
Modaal inkomen is ongeveer 55.000 dollar per jaar.
Wel een leuke stad maar erg weinig mensen. Ze zeggen dat er per jaar 1.000.000 toeristen het land bezoeken.
Waar blijven ze dan??


Lieve mensen,

Ik wens jullie allen hele fijne feestdagen toe en een gezegend en gezond 2017. Heel veel liefde en warmte.
Big hug
Shanta

Nog 12 dagen te gaan.

23 dec
Van Hanmer Springs naar Murchison gereden. Onderweg kwamen we een springbridge tegen. Even uitproberen, 1.10 m lang en lekker, eronder de Gorges van Buller, en een lol dat ik heb. Het schijnt de langste springbridge van NZ te zijn.
Vanmiddag in Murchison gestopt. Blijven hier overnachten. Een dorp met 1200 inwoners. Stil en saai, totaal geen drukte vlak voor kerst. Bijna geen mensen op straat laat staan in de supermarkt.
Ik verbaas me er iedere keer weer over.
WiFi is nog steeds een probleem. Overal maken ze reclame over gratis WiFi,
soms werkt het wel maar vaak ook niet.
Morgen gaan we naar Richmond. Brengen daar de kerstdagen door. Ik ben benieuwd wat voor kerstdiner we voorgeschoteld krijgen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 11951

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: