Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Australie

Door: Shanta Mangal

Blijf op de hoogte en volg Shanta

08 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Goedemorgen allemaal

Donderdag 6 oktober 2016,

Eindelijk is het dan zover, alle verplichtingen losgelaten, niks moet alles mag!! Wat een heerlijk gevoel is dat. de koffers zijn ingepakt en het is tijd om op weg te gaan richting Schiphol. Het bizarre is alleen dat uitgerekend op het moment dat ik richting Schiphol rijd mijn schoonmoeder naar haar laatste rustplaats wordt gebracht. Hoe graag ik er ook bij wil zijn het lot heeft anders bepaald. Er zal vast wel een reden voor zijn.
Dat heet ook weer overgave. Nemen zoals het op je pad komt.

De reis verliep voorspoedig. Van Amsterdam naar Dubai was zo gepiept. 6.5 uur vliegen, 2 uur wachten op Dubai en vervolgens onze reis voortgezet richting Sydney. Dat was een hele lange reis. 14 uur vliegen, nou ik had mazzel, van de 14 uur heb ik 10 uur geslapen. Odi had minder gelukt, zij kon helaas niet slapen.


Zondag 9 okt 22.10 uur

We zijn al 2 dagen in Sydney, mooie stad vol met Aziaten. Het lijkt alsof je in Azië aan het ronddolen bent. Ik denk dat 80 procent Aziatisch is, chinezen, Vietnamezen, Indiërs, Taiwanezen etc. Zaterdagavond was het hartstikke druk met de jongeren. Korte rokjes, hoge hakken met een sigaret in de hand op weg naar de discotheek. Zo grappig om te zien hoe ze op die hoge hakken liepen. Kleine meisjes/vrouwen. Ik zou hier niet opvallen ik kan zo met de massa mee. Al een paar keer Hindi gesproken, mooie kans om alvast te oefenen voor straks in India.
Mensen zijn onwijs vriendelijk en behulpzaam. We zitten in het centrum en alles is op loopafstand. Gisteren in darling Harbour en China town geweest. Stelt op zich niet veel voor, een straat vol met eettentjes. We hadden het groter verwacht. S middags heerlijke shushi gegeten. Helaas was het de afgelopen 2 dagen winderig. S morgens was het zonnig maar in de loop van de middag werd het bewolkt en stak er een koude wind op.

Vandaag zijn we naar Opera House geweest. Zeer indrukwekkend.
De Harbour Bridge, de Opera House en de Grote oceaan. Dat maakt het plaatje compleet. Moet nog uitzoeken hoe ik foto's vanuit mijn camera op de site kan plaatsen. Shanta en digitaal gaat niet

Maandag 10 oktober hadden wij een excursie geboekt naar de Blue mountain. Ze hebben de naam te danken aan de vele ecalyptusbomen die heel dicht op elkaar groeien. De bergen zien er idd blauwig uit. Daarnaast staan er 3 rotsformaties en die worden de 3 Sisters genoemd. De legende gaat dat de 3 Sisters door een wijze aboriginal in steen zijn veranderd. De zusters waren verliefd op 3 mannen van een andere stam en ze mochten niet met elkaar trouwen. Om de Sisters te beschermen werden ze maar in steen veranderd. De wijze overleed en de Sisters leefden nog lang en gelukkig

  • 08 Oktober 2016 - 11:38

    Tonny:

    Beiden onderweg dus, je schoonmoeder en jij. Goed te horen dat je goed (ge)(aanbe)land bent. Lente-achtig daar?, of...?

  • 11 Oktober 2016 - 16:12

    Tonny:

    Ha meis, hoe zit dat nou met al die aziaten in Sydney? Zijn dat toeristen? Of bewoners? Of.....? En eh.... hoe is het met Odi en digitaal? Anders vraag in hotel iemand om je te leren foto's op de site te zetten. Leuk om je een beetje te kunnen volgen op je reis. Liefs.

  • 11 Oktober 2016 - 18:44

    Michel En Marianne:

    Hoi mam,

    Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en al een hoop hebben gezien!
    Veel plezier en we zijn benieuwd naar je volgende verhaal en de foto's natuurlijk ;)

    Liefs

  • 12 Oktober 2016 - 16:30

    Judith E:

    Hoi Shanta, fijn dat jullie goed zijn aangekomen en het avontuur is begonnen. Veel plezier!

  • 14 Oktober 2016 - 10:15

    Tonny:

    Ha meis, hallo Odi,
    Laat je niet gek maken door het geplaag over de foto's. Die komen wel als je weer thuis bent. Wij, je lezers/volgers kunnen zelf op internet de plaatjes erbij opzoeken. En zo 'met plaatjes' met jullie meereizen. De blue mountains met de sisters heb ik al gezien. Prachtig. Wat geweldig dat jullie dat 'live' zien. Kus, liefs.

  • 15 Oktober 2016 - 04:10

    Shanta Mangal:

    Ha meis, ik laat me idd niet gek maken over de foto's. Ben inmiddels achter gekomen dat mijn camera geen WiFi heeft. Dat is balen maar goed er zijn nog andere mogelijkheden. Het komt goed.
    Jongens, bedankt voor jullie reacties. Doordat wij vaker onderweg zijn hebben wij weinig tijd om te schrijven. En WiFi is soms heel traag. Maar meissie, zoals je al eerder zei, pen en papier bij de hand houden en gelijk je ervaringen opschrijven. Zo gezegd zo gedaan.

  • 19 Oktober 2016 - 16:11

    Rudie:

    Leuk te horen dat jullie erg genieten. Van die Aziaten begrijp ik niet. ik dacht dat ze juist erg streng zijn om Aziaten toe te laten in het land.
    Geniet maar lekker en wacht op je volgende reisverslag.

    Liefs Rudie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11940

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: