Noosa Heads en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Noosa Heads en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Noosa Heads en Brisbane

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

09 November 2016 | Australië, Brisbane


Zondag 6 nov
Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken richting het vasteland. Wat hebben wij een plezier beleefd in de jungle. Zo onwijs mooi en gaaf. Omringd door bossen en dieren.
Met de Ferry zijn we teruggereden naar Noosa Heads. Een mooie stad om te verblijven. Eerst naar een markt geweest, zoiets als een braderie.
Daarna een camping opgezocht en lekker geluierd met een boek.

Op een gegeven moment zie ik een jongen met klompen voorbij lopen. Nou dat is een echte kaaskop. Die pik ik er zo uit.
En ja hoor met een groep jongeren zijn ze lekker aan het rondtrekken.
Ik kan er zo van genieten als ik die jongeren zo bezig zie.
S avonds hadden wij besloten om gebruik te maken van de keuken op de camping.
Je kan daar koken, bbq, afwassen gezellig eten met elkaar, er staat een koelkast met allerlei spullen van iedereen.
Zo mooi en schoon allemaal.
Ik vond het een hele happening.
Vooral de jongeren (Nederlanders) hadden een hoop vlees op de bbq. Ik kon natuurlijk niet nalaten om een opmerking over te maken, zo in de trant van vergeet je groente niet hè!
Ze schoten in de lach en zeiden in koor
""Nee hoor, kijk we hebben nog sla""
Ik moest aan mijn eigen kinderen denken!
Samen gegeten en gelachen. Was erg leuk..

Maandag 7 nov 4.30 am
We zijn om 4.30 uur opgestaan om dolfijnen te spotten. De beheerder zei dat we er om 5.30 uur moesten zijn om eventueel dolfijnen en schildpadden te spotten. Enfin vol goede moed ernaartoe gereden in de veronderstelling dat wij de enigen zijn die zo vroeg op pad zijn.
Wat een mensen op straat. Hardlopers, hinder uitlaters, wandelaars, canoeners etc. Wat een bedrijvigheid zeg. Jeetje en ik vond mezelf zo zielig.
Doordat het zo heet is begint men zo vroeg mogelijk met sporten.
We kwamen er aan en moesten nog 45 min lopen. Zware wandeling voor dolfijnen.
Ze zei nog ""might be"" Onbewust ga je er toch vanuit dat je ze aantreft. Hijgend naar boven geklommen. Wat een teleurstelling, geen dolfijnen, geen schildpadden maar een hoop wandelaars.
Van jong tot oud waren ze aan het sporten. Vaders met kinderwagens, wat een ervaring.
Nou ja dan maar een lekkere bak koffie met een warme croissant.

Heerlijk.........

Het is iedere dag rond de 29 gr.
Erg warm en het is pas voorjaar.
Daarna zijn we naar een dierentuin geweest van Steve Irwin. Arme man was destijds door een rog gestoken en overleed eraan.
De dierentuin is ruim opgezet maar er waren weinig dieren.
We wilden graag de koala's zien en aaien.
Aangezien ze in het wild zeer moeilijk zijn te spotten zijn we maar naar de dierentuin gegaan.
We mochten ze aaien.



Dinsdag 8 nov 18.24 Pm
Vanmorgen vroeg hebben we een berg beklommen. 2.8 km heen en terug. Het was zwaar heel zwaar voor mijn knieën.
Maar als je niks onderneemt zie je ook niets. Heenweg 5 kwartier overgedaan en terugweg een kwartier. Het uitzicht was adembenemend. Ik heb op mijn gemak zitten mediteren boven op de berg. 324 meter geklommen. Na mijn meditatie liep ik zo naar beneden.
Volgens Odi zitten wij nu op de 13e camping. We zijn nu 3 weken onderweg met de camper en hebben 3200 km op zitten. Julia rijdt super, ik ben zo blij met haar.

We zijn nu op het bribie eiland. Het was helemaal niet de bedoeling om op een eiland te gaan zitten maar we rolden er zo in. Ach ja, dat zijn nou de spontane en leuke verrassingen. Zitten vlak aan het strand, vanuit onze staanplaats kijk ik zo naar de oceaan. Op dit moment hoor ik de kaketoes en de kraaien tekeer gaan. Ongelofelijk kabaal. Ik zit half in het donker het schouwspel gaande te slaan op dr achtergrond zie ik bliksemschichten op het water. Ze hebben storm voorspeld hoorde ik iemand zeggen. Tjonge, tjonge wat zit ik hiervan te genieten. Er kwamen meer dan 100 kaketoes aanvliegen. Ze zitten vrolijk op de boomtoppen verdeeld over 3 bomen. Ik zie ze nu niet meer in het donker maar des te harder kraaien ze.
Oh wat heerlijk om ze weer te mogen aanschouwen.
En nu zitten we echt in Brisbane, in een café koffie te drinken alleen voor WiFi.
We blijven hier drie dagen en zaterdag leveren we eerst de camper in, nemen afscheid van Julia(camper) en John (navigator) onze trouwe vrienden en vliegen naar Melbourne.
Ik heb tot nu toe 3.300 km gereden. Ik ga de camper missen maar Odi verlangt naar meer comfort.
Het is fantastisch hier.
Dikke knuffels, bigi brassas.

Shanta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 11936

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: