Melbourne, australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Melbourne, australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Melbourne, australie

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

13 November 2016 | Australië, Melbourne

Woensdag 9 nov 13.00 uur Pm

Ik heb een stevige strandwandeling( 1.15) gemaakt in de vroege ochtend. Langs het strand staan er allerlei sporttoestellen waar je gratis gebruik van kunt maken.
Uitzicht op zee en lekker sporten om 6.00 in de ochtend. Dat is niet verkeerd.
Het Bribie eiland heeft geen uitstraling maar de staanplaats op de camping was top!! S avonds ging ik in mijn eentje een wandeling maken kwam ik een oudere man van 78 tegen. We raakten aan de praat en hij begon ineens te vertellen over zijn praktijk. Hij is een masseur, homeopaat, chakrahealing etc. Komt uit Brisbane en was een paar dagen vakantie aan het vieren.
Ineens vroeg hij aan mij, " may I hold your hand",. Oké zei ik, ga jij me nu "vertellen waar mijn prins is". Hij schaterde het uit en zei, you are so funny. Toen zei hij tegen mij, het land waar jij gaat wonen is heel goed voor je. Je gaat groeien. Ik moest yoga gaan doen en meer mediteren.
Het is geen toeval dat ik jou hier ontmoet. Maar goed ik probeerde een afspraak te maken voor een massage maar hij had het zo druk dat het helaas niet is gelukt.
Een druk bezette man van 78 jaar oud. Whoh!!

Daarna zijn we naar Brisbane gereden. En nu zitten we op een camping tussen de tokkies. Een hele aparte camping waar de meeste gasten permanent verblijven. Je ziet hier van alles. Hele dikke en onverzorgde mensen. Dit is de eerste keer dat ik zulke mensen aantref.
We hebben voor deze camping gekozen omdat we morgen vroeg de camper moeten inleveren. En dit is de dichtstbijzijnde camping.
S avonds word ik verwelkomt door apossums, een soort knaagdier. Ze zitten nog geen meter bij mij vandaan.
Helaas is het zo donker dat ik geen foto's kan maken. Zo schattig, ze zitten met z'n drieën naar me te staren en verroeren geen spier als ik geluid maak.


10 nov 9 uur am.

We willen het centrum van Brisbane bezoeken. Dus hebben we besloten om met de bus ernaartoe te gaan. Stappen we in de bus vraag ik wat een ticket kost, 15 dollar enkele reis. Mijn hemel, wat een bedragen zeg.
Enfin, je wilt naar de stad dus betaal je dat bedrag. De ticket is dan 2 uur geldig.
Centrum viel tegen, heel ander volk dan in Sydney. Ook veel "buitenlanders". Veel Aziaten. Er hing geen sfeer of zo. Ik dacht
dat het aan mij lag maar Odi had hetzelfde.
Na 3 uur gingen wij maar weer terug.
Weer 15 dollar(10 euro) betalen voor een enkele reis. Nou ik zei tegen Odi ik stap met de oude ticket in en doe alsof ik gek ben. Ik laat de chauffeur de ticket zien en zegt heel onschuldig dat deze ticket toch oké is. Hij kijkt ernaar en zegt. Nee het is al vervallen. We waren inmiddels 3 uur verder. waarop ik zei nee toch het is toch goed.
Hij wist even niet wat hij moest zeggen, dus zei hij, ""oké just dump in"".
Ik durfde Odi niet aan te kijken want dan zou ik in de lach schieten.
De rit duurde een uur.
Na afloop hebben we het uitgeschaterd.
Voor 15 dollar kun je lekkere cappuccino drinken. Hahaha
Het leven is hier echt duur.

11 nov 10.39 am
Zit in mijn eentje op de camping te lezen. Geen WiFi, geen zwembad, niks
Geef mij de natuur maar.
Gisteravond heb ik blijkbaar een verkeerde beweging gemaakt. Mijn linkerheup doet zeer, bij het lopen en ook bij het zitten doet het zeer. Ik zit op mijn gemakje een boek te lezen en vogels te spotten en Odi is naar het winkelcentrum gegaan voor WiFi. Kijken of ze kan inchecken voor morgen. Het lijkt erop dat ik ben stilgelegd. Ik moet gewoon meer tijd uittrekken om te mediteren. Moet meer gaat voelen en niet denken. Zit teveel in mijn hoofd.

Ik verheug me op vanavond. Dan komen de auspossems weer.
Naast ons staat een oude caravan. Daar woont een man alleen. Hij voelt zich blijkbaar alleen, probeert een gesprek aan te knopen maar praat zo onduidelijk.
Hij zei dat hij liever dieren om zich heen heeft dan mensen. Dieren verwachten niks van je maar mensen wel.
Een beetje sneu om hem zo te zien.
Vanmorgen zei hij dat hij heel slecht had geslapen omdat hij naar de rechtbank moest. Hij was blijkbaar gearresteerd toen hij op een scooter reed. Het fijne wil ik ook niet weten, wel heel sneu voor hem.
De auspossems zijn z'n vrienden, daar praat hij mee en legt wat fruit voor ze neer.
Buurman is terug van de rechtbank, een maand rij ontzegging, hij gaat zijn leven beteren. Goede voornemens in ieder geval.

12 nov 8.00 am
Vanmorgen de camper ingeleverd. Voelde een beetje raar. Afscheid genomen van Julia en John. Op weg naar het vliegveld.

11.00 uur ingestapt, 2.15 uur vliegen naar Melbourne. Tijdsverschil is 10 uur. Komen wij in Melbourne aan is het koud, nou ja koud, fris. Ineens moeten we spijkerbroek en jas aan. Dat voelt vreemd aan na 5 weken t- shirt en korte broek.
Enfin, Odi heeft hier een nichtje wonen en ze had met haar afgesproken bij het hotel.
Na een uur wachten kwam ze samen met haar man aan.
Een hele leuke en spontane vrouw maar die man van haar was onwijs druk. Hij ratelde maar aan een stuk door. Er kwam geen eind aan. Hij nam niet eens de tijd om op adem te komen.
Samen gedineerd en hij heeft (Douglas), geen seconde zijn mond gehouden. Mijn hemel ik dacht dat ik druk was, maar hij was 10 keer erger dan ik. Wel een aardige man hoor maar ik moet niet in zijn buurt blijven.
Hè makes me crazy.
Alles bij elkaar een leuke middag/avond gehad.
Ik zit in een grote stad maar mis het buitenleven. Vanmorgen miste ik de vogelgeluiden. Geef mij maar de natuur. Daar hoor ik thuis. Daar voel ik mij happy.

13 nov. 19.46 Pm
Vandaag het centrum van Melbourne bezocht. Stappen wij niks vermoedend een kerk binnen blijkt er een mis te zijn.
Alle gevallenen van de eerste WO werden herdacht. De val van Duinkerken.
Heel ontroerend en heel mooi. Moest af en toe een traantje wegpinken.
Ik mocht naar voren komen om een hostie in ontvangst te nemen.
Mooie ervaring om het van dichtbij mee te maken.
Morgen gaan we de auto ophalen en rijden richting de Great Ocean Road.





  • 13 November 2016 - 14:56

    Mina Mangal:

    Heey lieverd,

    Wat een leuke reisverslag. Ieder keer vind ik het spannend om het te lezen.
    Tijdens het lezen visualiseer ik dat wat jij schrijft. Net of ik het ook meemaak.
    Ik hoop dat die man gelijk heeft die jouw hand heeft gelezen.
    Hoe komt het eigenlijk dat zulke mensen op jouw pad komen en jouw hand willen lezen.

    Dat is zeker een dure grap zeg....15 dollar een ticket
    Hoop dat jij deze keer wat foto's stuurt vooral van de auspossems

    Enjoy baby

    Kus, Mina

  • 20 November 2016 - 08:08

    Tonny:

    Wat een mooie foto's meis. En wat goed dat het je gelukt is om de foto's in je verslag te zetten. Yes, you can!!!! Hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12000

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: