Australie en Auckland in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Australie en Auckland in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Australie en Auckland in Nieuw Zeeland

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

20 November 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi fooks,


16 november
De auto is zo flexibel vergeleken met de camper. Different koek zou van Gaal zeggen.
Australie heeft zoveel nationale parken en ze zijn allemaal even mooi. Overal staan er toiletten zelfs in het nationaal park. Je grijpt nooit mis wat betreft toilet papier.

De Grampians national park vond ik persoonlijk het mooist. Veel wandelroutes en watervallen. Heel veel groen en het ademde een gezellige sfeer.
Iedere keer als ik de top van een berg heb bereikt vind ik het een prestatie. Dan zitten wij gezellig met z'n tweeën te mediteren op de top van de berg. In de buitenlucht. Zo mooi en zo bijzonder.
Zo gaaf om het te doen, je hoort alleen het geluid van de watervallen en de kakatoes. Met honderden tegelijk vliegen ze je voorbij. En een kabaal dat ze maken tijdens het vliegen. Het lijkt erop alsof ze elkaar in de weg vliegen. Ruimte zat zou ik zeggen.
Echt maar dan ook echt bijzonder om ze in de lucht te zien vliegen.
Ons hotel is omringd door bergen, van alle kanten zijn er bergen.
S morgens werden we weer verrast door een vogelconcert en kangoeroes. Het hotel staat midden in het bos. Dit was weer zo' n mooie plaats om eventueel voor een tijdje te verblijven. Puur voor de natuur. Ik kan wat dat betreft mijn hart ophalen. Frisse lucht en een en al groen.
S morgens was het koud maar in de loop van de ochtend werd het steeds warmer.
Afgelopen dagen hebben wij de Great Ocean Road in australie gedaan. Met tranen in mijn ogen heb ik de natuur staan bewonderen. Wat een beauty. Dit heeft een enorme indruk op me gemaakt.
Bijna de hoogtepunt van australie.

Overal zie je bogen in de rotsen. Door zon, zee en wind in de loop der jaren (20 miljoen jaar) zijn de bogen ontstaan.
Het zal aan mij liggen maar het is zo spectaculair om het van zo dichtbij mee te maken.

In 5 dagen hebben wij 1400 km gereden.


18 november
we zitten weer in Melbourne. Auto ingeleverd en koffers weer ingepakt voor de volgende vlucht.
Australie nu afgesloten met pijn in mijn hart. Ik ben echt van get land gaan houden. Het was een geweldig avontuur. Met weemoed kijk ik erop terug. Een vakantie om nooit te vergeten, een geweldige herinnering die ik samen met Odi heb mogen beleven.
Dag Aussie, misschien tot gauw.

Op naar Nieuw Zeeland.


19 november.
Nieuw Zeeland, op weg naar een nieuw avontuur.
We vliegen om 8 uur naar Auckland (Nieuw Zeeland).
Vlucht duurt 3.5 uur. Vliegen met Emerates is gaaf.
Eten is ook goed verzorgd. Mijn favoriete maatschappij.

14.00 uur aangekomen in Auckland. Tijdsverschil is nu 12.00 uur.
Oh het is koud, winderig en nat. Het lijkt Herfst van Nederland.
Jas uit de koffer gehaald. Dat is een tegenvaller, we zijn de warmte gewend. Na lang wachten hadden wij eindelijk de shuttle bus die ons naar de camper verhuurder zou brengen.

Maar een uur de tijd om de camper op te halen. Gelukkig kennen wij de regels van links rijden en hoe alles werkt in de camper. Dat scheelt een hoop tijd. Ik zag geen airco dus vraag ik in alle onschuld. " Where is the airco"". Ze keek me aan alsof ze vuur zag branden. You don't need a airco, you need an extra blanket"".
Oh mijn hemel het zal toch niet waar zijn. Kou ipv warmte!!!
Nou dat kan leuk worden, een nieuw avontuur in een koud land en dat in de zomer!!!
Maar goed, niet getreurd, er komen betere tijden met veel zon ging ik ervanuit.
Vol goede moed op weg naar een camping. Eerst boodschappen halen en dan een camping zoeken.
Intussen begon het te regenen. Odi keek niet blij en ik zei vol vertrouwen morgen schijnt de zon weer. De bomen en planten hebben ook water nodig. En nu maar hopen dat morgen de zon ook daadwerkelijk gaat schijnen.

Enfin wij op weg naar een camping, ook al heb je ervaring met een camper het is een ander land, andere regels en andere wegen.
Het is een mooie camper, hetzelfde als die in Australië. Odi noemt het een "bakbeest".
Met kou en regen is het geen pretje om te kamperen.
Na een half uur rijden hebben wij een camping gevonden.
Wij krijgen een plaats toegewezen, rijd ik ernaartoe zegt Odi ineens. Ja, dit is het, hè dit is een parkeerplaats. Nee zegt Odi dit is onze staanplaats. Intussen begon het nog harder te regenen en het werd steeds kouder.
Wij zijn zo verwend geweest met de warmte in australie dat dit in eerste instantie een tegenvaller was.

Maar gelukkig was het de volgende dag prachtig weer.
Allebei goed geslapen en uitgerust op weg naar ons nieuw avontuur.
Tijdsverschil is nu 12.00 uur

KIWI here we are!!!

20 november 2016
We zitten nu in het Noordereiland. Begonnen rondom Auckland, getrokken is hier zwaarder dan in Aussie.
Je rijdt in de bergen en er zijn heel veel haarspeldbochten.
Gisteren kwamen we een Nederlandse vrouw van 24 jaar tegen. Ze is nu 4 maanden in haar eentje aan het rondtrekken. Het bevalt haar uitstekend zei ze. 10 dagen nog naar Fijieilanden, 2 weken naar USA en dan 5 dagen naar IJsland. Whoh, echt om jaloers op te worden. nee hoor, ik heb een fantastische reis samen met Odi. het is dat ik nog moet werken, want anders.....
S middags kwamen we een knul van 17 jaar oud op de fiets tegen. Jongen uit Duitsland, trouwens in aussie zijn er heel veel Duitsers op vakantie. Er staan ook waarschuwingen in het Duits.
Hij heeft een fiets gekocht en gaat ermee rondtrekken. Berg op berg af. Petje af voor deze jongeman en dat voor 4 maanden.

WiFi is schaars zowel in aussie als in Kiwi.

Liefs Shanta

  • 23 November 2016 - 05:44

    Tonny:

    Een zonnige dag gewenst. Liefs, kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 11945

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: