Nelson, nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Nelson, nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Nelson, nieuw Zeeland

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

27 November 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

26 nov 17.26 Pm

Wat mij het meest opvalt op het Noordereiland is dat er veel Indiërs en chinezen zijn. in ieder centrum zie je een Indiaas of Aziatisch restaurant.
Overal zie je chinezen. ze zijn vaak heel druk en luidruchtig. Zelfs tijdens een rondleiding zitten ze te kletsen terwijl de gids aan het woord is.

Je ziet hier ook vaak vrouwelijke buschauffeurs. Erg vriendelijk en behulpzaam. Zelf als cliënten uitstappen bedanken ze de chauffeur en de chauffeur zwaait naar iedere klant die uitstapt. Kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
Vandaag besloten wij met de bus naar Wellington te gaan. Op de heenweg ging alles goed maar op de terugweg ging alles fout/ verkeerd!
Ik vroeg bij het instappen of de chauffeur ook langs onze straat komt. Ja hoor zei ze stap maar in. Enfin wij erin en na 40 min waren wij er nog steeds niet. Shit men, waar zitten wij nou. Ik terug naar de chauffeur vraag aan haar hoe lang het nog gaat duren zegt ze ineens " i am so sorry" this is the wrong bus" potjandorie zeg, en nu. Ze stapt uit en vertelt ons waar wij de juiste bus kunnen pakken. Bood haar excuses aan en ze zei ook dat ze de chauffeur gaat bellen om te vertellen bij welke bushalte wij staan. Want ik zei tegen haar ik betaal niks meer. " No worries zei ze nog erachter aan.
Na half uur wachten kwam eindelijk de bus en het was echt koud, hele koude wind.
We stappen in en wat zegt de chauffeur, ik heb het vertel gehoord van mijn collega ga maar gauw zitten en ik vertel jullie wel waar je de volgende bus kunt nemen. We hoefden idd niks te betalen.
Zo gezegd zo gedaan. Ipv een half uur kostte het ons 1.15 uur. Echt vriendelijke en lieve mensen.
We hebben iets met verkeerde bussen instappen of zo.
Volgende keer ga ik gewoon met de camper naar de stad. Probleem opgelost.

Wellington valt mij een beetje tegen.
Grote stad maar geen gezellige stad. Er hangt geen sfeer zoals in Sydney.
Het weer is ook niet bepaald lekker. Koud en windy. Verlang naar de warmte van aussie. Mijn jas en sjaal moest ik weer tevoorschijn halen. Maar ja wat wil je. Wellington is omringd door water, Water, water en nogmaals water.

Onderweg zie je heel veel schapen en koeien.
In een week heb ik 1400 km gereden op het Noordereiland.

Morgen met de Ferry naar het Zuidereiland.

Welterusten allemaal
Big hug Shanta

27 nov 20.33 Pm

We vervolgen onze reis nu mop het Zuidereiland. Vanmorgen vroeg om 7 uur reden we naar de Ferry om naar het Zuidereiland te varen.
Afgelopen nacht heeft het zo hard gewaaid dat de camper continu aan het bewegen was. Het leek windkracht 8.
Toen ik de Ferry binnen reed zag ik een bordje van Giessen- De Noord uit Krimpen aan den IJssel. Vol trost vertelde ik dat het onze mensen dit schip hebben gebouwd. I am from Holland.
Het is echt koud. Hele koude wind. Zitten nu in Nelson aan de kust. Mis de warmte en de zon van Australie.
Natuurlijk is prachtig, landschap veranderd voortdurend, je ziet geen varens meer wel naaldbomen.
Ik hoop toch zo dat het weer de komende weken verbeterd. Dit is geen kamperen meer maar kreperen.
Morgen gaan we naar Abel Tasman Nationaal park. Dat was een Nederlandse man en hij heeft Tasmanië ontdekt voor zover ik het nog weet.

Slaap lekker.
Liefs Shanta

  • 27 November 2016 - 18:30

    Mina Mangal :

    Oeps, dat valt tegen zeg. Hoeveel graden is het meid.
    Je kan veel hindi praten met de Indiërs
    Liefs, Mina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12000

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: