Abel Tasman, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu Abel Tasman, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Shanta Mangal - WaarBenJij.nu

Abel Tasman, Nieuw Zeeland

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg Shanta

28 November 2016 | Nieuw Zeeland, Takaka

28 nov 20.52 Pm

Wat was het koud vannacht zeg. We konden gewoon niet slapen van de kou. In ben s nachts eruit gegaan om de kachel aan te steken. Dit is echt geen pretje, s nachts verlangde ik naar een warme hotelkamer.
S morgens werden we wakker en we werden verrast door de zon. Oh wat ben ik blij zeg. Toen wij gisteravond op de camping aankwamen was het eb maar vanmorgen was het vloed. Het water stond zo hoog. Zo mooi om naar te kijken. Dat uitzicht was in ons achtertuin.
Ik heb vandaag dwars door de bergen gereden. De route van de Hobitts en Lord of the Ring. Alles wat je in de film qua natuur zag is hier ook aanwezig.
Wij rijden er gewoon doorheen. Het lijkt alsof alles in Nieuw Zeeland aanwezig is. Mooie meren, bergen, vulkanen, Craters, mooie dieren, mooie stranden, walvissen, dolfijnen, zeeleeuwen pinguïns etc.
We reden een speciale route op zoek naar zeeleeuwen langs de weg. Helaas hebben wij ze niet aangetroffen. Wss omdat het al vloed was.
De walvissen zijn ook al vertrokken vlak voor de aardbeving. Ze schijnen een bepaalde sonar te hebben en blijkbaar hebben ze toen al gevoeld dat er iets ging gebeuren. Zeer spijtig voor ons want dat gebied waar de dolfijnen en walvissen komen is de weg afgesloten door de aardbeving. Het plaatsje Kaikoura staat erom bekend. Over 4 weken weten wij er meer over als wij die kant opgaan. En we zouden oud en nieuw in Kaikoura vieren. Nig geen bericht ontvangen of het hotel er nog staat.
Maar goed niet tever vooruit kijken.
Het Abel Tasman nationale park is zo bijzonder om doorheen te rijden. Het is betoverend mooi om hier te mogen rijden. Het weer was natuurlijk fantastisch en dat maakt het plaatje compleet.
We kwamen bij een informatiecenter en die vertelde tussen neus en lippen door, als je van zalm houd rijd dan die kant op, je mag er eentje zelf vangen en vervolgens wordt het voor je klaargemaakt.
Enfin wij ernaartoe gereden en ja hoor. Er wordt aan ons gevraagd. Wil je eerst zelf eentje vangen of zal ik het voor jullie doen? Ik was in de wolken, vissen is TOF.
Odi wilde in eerste instantie wel maar besloot toch maar niet te doen. Ik met mijn hengel naar het meer gelopen met Odi achter mij met een visnetje.
Eerste keer hapte de zalm maar blijkbaar ging het haakje los en haak en zalm verdwenen in het water. Daar gaat mijn maaltijd.
Ik terug naar de man, vroeg om een andere hengel en liep vol vertrouwen terug naar het meer. Nog een poging wagen.
Ineens zei ik tegen Odi ik heb er eentje beet, ik trekken aan de hengel en maar roepen Odi het netje, waarop Odi zei wacht even ik wil een foto van maken. De adrenaline gierde door mijn lijf van spanning.

Yes, i did it.

Ik had een zalm van 1.735 kilo binnengehaald. Zo trots als een Pauw natuurlijk. Daarna werd de zalm schoongemaakt en gerookt. Hoe wil je het hebben vroegen ze aan ons. Met garlic en ginger. Oh oh we zaten een gerookte zalm van 1400 gram te eten. Het was zalig!!! Het water loopt nog steeds in mijn mond.
De helft bewaard voor morgen.
Jonge jonge wat een belevenis en wat een mooie afsluiting van de dag.
Dag fooks
Tot ziens.


  • 28 November 2016 - 16:59

    Mina Mangal :

    Hmmmmm, het water loopt ook in mijn mond.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Takaka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2016

Shantaodi

23 December 2016

Shantaodi

17 December 2016

Shantaodi

14 December 2016

Milford sound, nieuw zeeland

09 December 2016

Queenstown, Nieuw Zeeland
Shanta

Actief sinds 03 Okt. 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 11956

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 01 Januari 2017

Shantaodi

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: